Kalorymetria pośrednia

Najdokładniejsza metoda używana do oszacowania spoczynkowego wydatku energetycznego. W odróżnieniu od innych wzorów, kalorymetria oblicza rzeczywiste zapotrzebowanie, a nie szacuje wynik na podstawie parametrów składu ciała.

Metoda ta mierzy ilość pochłanianego tlenu.

Dzięki otrzymanym wynikom metoda stanowi złoty standard w ocenie metabolizmu.

Dlaczego warto?

  • Kontrola zmian żywieniowych w kontekście zróżnicowanych treningów
  • Wiedza na temat rzeczywistego zapotrzebowania na energię
  • Złoty standard światowej dietetyki sportowej
  • Ograniczony dostęp do badania w Polsce
  • Badanie trwa tylko 15 minut
  • Ile sodu tracisz wraz z potem?
    Czy pogarsza to formę sportową?

    Badanie utraty ilości sodu wraz z potem

    Pozwoli to spersonalizować Twój plan nawadniania podczas długotrwałych wysiłków (np. biegi długodystansowe, kolarstwo, triathlon).

    Tempo pocenia jest cechą indywidualną, dlatego warto poznać ile sodu tracisz wraz z potem, co pozwoli zaplanować strategię nawadniania przed, w trakcie oraz po wysiłku fizycznym.

    Większość osób aktywnych stosuje w celu nawodnienia wodę i napoje izotoniczne. Takie postępowanie może okazać się niewystarczające. Aby utrzymać wysoki poziom formy sportowej, warto nie dopuścić do ubytku masy ciała >2%.

    Badanie przeprowadzamy podczas próby terenowej (zawody lub trening).

    Tak profesjonalnie działamy w terenie z naszymi zawodnikami

    Dołącz do nas!